Amikor nem csak az íz számít.

Só, bors...és az a kis édes

Só, bors...és az a kis édes

Bajor kifli

2014. szeptember 21. - Orsi Fözte

Várakozás a fogyasztásig: 2 - 2.5 óra  (sütő és kicsit rutin függő)

Hozzávalók: 4-6 féle  ( tej, liszt, élesztő, szódabikarbóna)

Annyira szeretem ezt a kiflit. Amikor a Spar boltok valamelyikében járok és éppen péksüti kéne, valahogy mindig erre visz az utam. Szeretem a kicsit édeskés tésztáját, és a külső barnás héját.

Most amikor megtaláltam ezt a receptet, szintén Moha konyhájában, tudtam hogy ezt ki kell próbálnom előbb vagy utóbb. Nos ahhoz képest hogy tegnap fedeztem fel, inkább következett ez be előbb :)

 

 

Hozzávalók:

  • 25 dkg rétesliszt
  • 25 dkg finomliszt
  • 2 dl tej
  • 3 ek olaj
  • 5 dkg élesztő
  • 1 tk só
  • 2 kk cukor
  • 1-2 dl langyos víz

a tészta kifőzéséhez pedig:

  • 5 dkg szódabikarbóna
  • 1 tk só

A cukrozott langyos vízben felfuttatjuk az élesztőt. Összemérjük a többi tésztához valót a víz kivételével. Amikor az élesztő kész összekeverjük a lisztekkel és lassan hozzáadjuk a langyos vizet is. Nekem 1 dl kellett hozzá. De azért ez erősen liszt függő.

Egészen addig kell a tésztát dagasztani, gyömöszölni, amíg szép fényes, ruganyos tésztát nem kapunk. kb 10 perc. Na jó az új dagasztómmal nem volt annyi...bocsika :D

Itt egy fél órát pihenhetünk a letakart tésztával együtt, majd lisztezett deszkára borítva 12 részre osztjuk a tésztát. Kicsit gömbölyítjük őket majd ismét 10 perc pihi következik. 

Ezután a gömböcöket ovális alakra nyújtjuk és kiflikre sodorjuk.( Limara tanított arra hogy a tésztát mindig egyfelé sodorjuk és nem forgatjuk össze-vissza. )

Közben egy liter vizet egy lábosban a szódával és a sóval forralni kezdjük. Amikor a víz szépen gyöngyözik, akkor a kifliket (én kettőre szavazok fordulóként )beletesszük és kb. fél percig főzzük őket. Félidőben átforgatjuk. Egyből egy sütőpapirral fedett tepsire szedjük őket. Hosszabb ill. nagyobb kiszedő kanalat készítsetek!

Amikor kifőttek, lehet a tetejüket bemetszeni és díszíteni. Só, mák, szezámmag bátran szóba jöhet.

200 fokra melegített sütőbe az enyéim 30 percig sültek :)

Izgatott lettem a kóstolás előtt :)

Jó étvágyat hozzá :)

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://konyhatars.blog.hu/api/trackback/id/tr756717111

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása