Amikor nem csak az íz számít.

Só, bors...és az a kis édes

Só, bors...és az a kis édes

Fehérboros gombás tarja

2014. december 04. - Orsi Fözte

Hozzávalók: 4-6 féle (hús, gomba, tejszín, fehérbor, hagyma)

Várakozás a fogyasztásra: előkészületekkel együtt, kb. 45-60 perc.

dscn4817.JPG

Nincs ennek az ételnek sztorija.

Csak következménye :D  : az ember degeszre eszi magát vele.

Bálintom valami husikát szeretett volna, 4 szelet tarja figyelt a hűtőben, a piacon gyönyörű apró barna csiperkéhez jutottam. Egész gyorsan elkészült. És az íze, ismétlésért kiált.

Hozzávalók:

  • 4 szelet enyhén kloffolt, csíkokra vágott tarja (de lehet csirke, pulyka husi is)
  • 2 fej apróra vágott vöröshagyma
  • kb. 25-30dkg aprófejű csiperke ( de akár vegyes gombákból is lehet)
  • 2dl tejszín
  • 1dl fehérbor (száraz)
  • 2 ek zsír
  • kb 5-7 dkg liszt ( én mostanában durumlisztet használok)
  • só, bors, őrölt pirospaprika
  • bőséges mennyiségű petrezselyem zöldje.

Elkészítés:

A húst sózzuk, borsozzuk, majd a liszt kb 3/4 részében átforgatjuk, majd a felolvasztott zsíron egy serpenyőben hirtelen átpirítjuk. Ezután kiszedjük, félretesszük, majd a visszamaradt zsiradékon megdinszteljük a hagymát. Hozzáadjuk a félbevágott vagy akár egyben hagyott gombákat és azokat is átpirítjuk. Hozzáöntjük a fehérbort és kb 2 perc alatt hagyjuk elforrni.  Megszórjuk a ragu alapot sóval, borssal és egy teáskanálnyi pirospaprikával. Ezután visszatesszük a húst és fedő alatt, közepes lángon puhítjuk. Én személy szerint 2x öntöttem alá egy kis vizet, kb. 2 dl összesen. Néhány alkalommal óvatosan átkevertem, megrázogattam. Nagyjából 20 perc kellett a húsnak amíg megpuhult.

Eddigre a maradék liszthez hozzáadtam 2 dl tejszínt, egy kis szaftot a hús alól és csomómentesre kikevertem. A húst megszórtam petrezselyemzölddel, majd hozzáadtam a tejszínes habarást és hagytam hogy egyet összerottyanjon. Amikor kész lett, dupláztam egy kis petrezselyemmel és pirospaprikával a tetején.

Ínyencek dobjanak a hagyma alá nyugodtan egy kis húsos szalonnát is akár :)

Kukoricás rizst és egy pohár sárgamuskotályt a Babits pincészettől fogyasztottunk hozzá.

dscn4815.JPG

Szerintünk jó lett!  Fogyasszátok élvezettel!

A bejegyzés trackback címe:

https://konyhatars.blog.hu/api/trackback/id/tr16957699

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása