Amikor nem csak az íz számít.

Só, bors...és az a kis édes

Só, bors...és az a kis édes

Ropogós héjú kenyér, dagasztás nélkül

2014. szeptember 22. - Orsi Fözte

Várakozás a fogyasztásig: 12 óra ( ebből munka: 5 perc )

Hozzávalók: 3 féle (porélesztő, liszt )

Napok óta szemezgetek ezzel a recepttel Moha konyhájának oldalán. Odavagyok ezekért a csodás lukacsos kenyerekért, pláne ha észbontóan ropogós a héjuk :)

Ma reggel ill. este nem bírtam tovább, neki fogtam két perc alatt bekevertem és türelmetlenül vártam, hogy lejárjon a 12 óra pihenő és tehessem a sütőbe.

Íme:

 

Hozzávalók:

  • 50 dkg BL 80 liszt
  • 1 púpos tk. só
  • 1/2 tk. száraz ill. instant élesztő
  • 4 dl langyos víz

Bár az eredeti recept azt írja hogy a száraz hozzávalókat össze kell keverni én elfelejtettem és mindent egybe kevertem el.

Szóval egy kelesztőtálba öntöttem minden hozzávalót és egy fakanállal összekevertem. Kicsit hasonló tésztát kaptam mint a galuska, csak masszívabb. Kb 2 percig kevergettem, azután ráborítottam a kelesztőtál tetejét és viszlátot köszöntem neki éjszakára :)

Reggel 12 óra lejártával, felnyitottam a tetejét és egy fakanállal átkevertem és közben a tál széléhez körbe szórtam egy kis lisztet, valamint a tészta tetejére is. Szét igazgattam a tálba és még 30 percre letakarva megpihentettem.

Közben a feladat csak annyi hogy egy tetejével rendelkező jénaival együtt előmelegítettem a sütőt 240 fokra. A jénai aljába tegyünk egy sütőpapírt, hogy a végén könnyebben kijöjjön a kenyér. A pihentető 30 perc után a tésztát beleborítottam. Annak tetejére egy kis lisztet szórtam, rá a fedőt és 35 percre ment a sütőbe. Mehet a tetejére amúgy bármilyen magok, korpák is akár.

Ezután a jénai tetejét levettem, és még kb. 20 percre vissza dugtam a sütőbe, de pár perc után a hőfokot vissza vettem 230 fokra.:)

 

 

 

És mit is mondjak az íze........FENOMENÁLIS :))

Erre most tényleg igaz az, hogy: lehet ennél jobb?? :)

A bejegyzés trackback címe:

https://konyhatars.blog.hu/api/trackback/id/tr806719141

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása