Amikor nem csak az íz számít.

Só, bors...és az a kis édes

Só, bors...és az a kis édes

Pizza IR

2015. január 15. - Orsi Fözte

Szóval, az a történet, hogy beütött az egészséges ételek aktualitása. Kiderült ugyanis, hogy szembe kell néznem ezzel a fránya inzulinrezisztenciával. Nem mondom, hogy boldogság töltött el, de abban biztos voltam és vagyok, hogy valamilyen formában betarthatóvá teszem az étkezéseim. Hála a Gondviselésnek olyan klassz férjem van, hogy tökéletes partnernek tűnik ebben. Eszik mindent, amit én, én pedig igyekszem továbbra is úgy főzni, hogy az finom, ízletes, tápláló, de egyben egészséges is legyen.

Alapvetően megváltozott a konyhám felszereltsége, már ami az alapvető élelmiszereket illeti. Kipakoltam minden finomított élelmiszert. Így a cukrot, finomliszteket, tésztákat, rizst, zsemlemorzsát. Helyette beköltözött egy csomó teljeskiőrlésű liszt, zab, durum és maglisztek. Helyet kapott az eritrit, durum tészták, különféle pelyhek. Basmati rizsek, gersli és társai. Barátok lettünk a csicsókával is.

A célom az, hogy nagyjából megmaradjanak azok az ételek amik eddig is, de ezen alapanyagok felhasználásával. Első próbálkozásunk, hogy elhiggyük nem fogunk éhen halni ez a pizza lett!

dscn5017.JPG

Nagyon egyszerű és nagyon nagyon finom tészta sikeredett:

Kb. 1óra a kelesztés és 12-15 perc a sütés. A feltétnek a fantázia szab határt.

Hozzávalók:

  • 10dkg graham liszt
  • 10dkg zabliszt
  • 1tk só
  • kb. 2 dl víz
  • majdnem 1 tk. instant élesztő

Feltéthez:

  • egy ek. pizzaszósz
  • 2 ek. natúr joghurt
  • sonka, sajt, gomba, de igazából bármi

 

A liszteket, sót, élesztőt keverjük össze annyi vízzel, hogy formázható, ruganyos tésztát kapjunk. Ha kész hagyjuk kb. egy órát kelni letakarva. A pihenési idő leteltével, két részre osztjuk, gombóccá formáljuk, majd 10 perc pihi után lehet is kinyújtani. Mi személy szerint vékony tészta rajongók vagyunk. Így nagyjából 4-5 mm -re sodortam el. Rákentem a pizzaszószt, megszórtuk sonkával, gombával, sajttal és friss spenóttal.

245 fokos sütőbe tettem. Kb. negyed óra alatt lett kész alsó felső sütéssel.

Jó étvágyat hozzá!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://konyhatars.blog.hu/api/trackback/id/tr847077391

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása