Amikor nem csak az íz számít.

Só, bors...és az a kis édes

Só, bors...és az a kis édes

Rakott kel Orsinál

2015. május 21. - Orsi Fözte

Szeretjük a rakott kelt, bár megvallva az igazat, én hosszú évekig nem készítettem és otthon anyuméknál sem volt nagy divat.

Aztán hogy az én Bálintommal összekerültünk, helye lett a konyhában. Egészen eddig a hagyományos, sütőben, tepsiben rétegezve készült, azonban vágytam egy kis újdonságra és formabontásra, szóval átreformáltam, kicsit egészségesebbé is tettem és így alakult:

Emberem rövid véleménye az ebéd után ez volt: "remélem kétnapi adag, és már alig várom, hogy holnap legyen :D "

Hozzávalók: 5-7 féle (darált hús, kelkáposzta, rizs, tejföl, bacon, hagyma )

Az egész adagban van: 2363kcal és 136g CH

100g káposzta: 127kcal és 7.3g CH

Elkészül: kb. 1.5-2 óra alatt

dscn5449_1.JPG

 

Első lépésként egy teljesen hagyományos pörkölt alapot teszek fel. Kevés olajon megpárolom az apróra vágott vöröshagymát, majd lehúzva a tűzről, hozzáadok egy evőkanál pirospaprikát. Összekeverem, majd hozzáadom a darált husit. Kicsit megpirítjuk a húst, majd egy pici vízzel felöntöm, de én személy szerint házi paradicsomlével öntöttem fel leginkább. Arra ügyelni kell, hogy ne tocsogjon rajta a lé, mert majd az lenne a cél hogy ne essen szét és ugye a rizs is felvesz belőle folyadékot. Ízesítem, sóval, borssal, őrölt köménnyel és közepes tűzön szinte készre főzzük.

Amíg a pöri rotyog, kb. 2 ek olajon megpirítom a rizst, majd kétszeres mennyiségű vízzel megfőzzük, szintén lassú lángon.

A kelkáposztát leveleire szedjük, forrásban lévő fűszeres vízbe beletesszük. Én kb 3-4 levelet teszek bele egyszerre, hogy a levelek ne ragadjanak és törjenek össze. Kb 2-3 percet hagyom benne. A leveleket egy szűrőre szedem vagy tálcára, lényeg hogy a víz tudjon róla kicsit lecsöpögni.

Közben ha a pörkölt és a rizs elkészült és nincs a husin túl sok lé, összeöntöm őket. És félreteszem.

Előkészítem a szeletelt bacont, és a kenyérformát és elkezdjük úgy kirakosgatni, hogy a szeletek fedjék egymást és a szalonna kb a forma szélének közepéig érjen. Ha ez megvolt, akkor teszek bele egy réteg káposzta levelet  -gondolatba 3 felé osszuk - szépen eligazítva, majd jön bele kb. a közepéig a húsi, erre kerül újra egy réteg levél, ennek tetejére a tejföl, aztán a maradék töltelék. Ha majdnem hogy elértük a forma tetejét, jöhet rá a maradék levél, majd hajtogassuk rá szépen a baconszeleteket. Nem kell megijedni, ez szépen fog egy kicsit szétnyílni a sütés során, de ugyebár a teteje úgyis az alja lesz.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://konyhatars.blog.hu/api/trackback/id/tr927373720

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása