Amikor nem csak az íz számít.

Só, bors...és az a kis édes

Só, bors...és az a kis édes

Serpenyőben sült krumplilepény, tükörtojás takaróval

2014. október 08. - Orsi Fözte

Várakozás a fogyasztásig: kb. fél óra

Hozzávalók: 3-5 féle (tojás, burgonya, bacon, hagyma)

 Én személy szerint hétvégére mindig megunom az átlagemberek életét jellemző hétköznapi reggeliket. Szendvicsek felvágottak, zöldségfélék, müzlik és egyéb pelyhek. Nem látok bennük túl nagy fantáziát és változatosságot, még akkor sem, ha a választék hatalmasra növelhető.

Így hétvégenként, -főleg ha tényleg ráérünk az urammal együtt ébredni ( és nincs otthon friss csécsei szalonna :) ), akkor vágyom egy kis különleges reggelire. Gordon Ramsay barátom, egyik reggelije jutott eszembe és mivel mindent szeretünk ami volt benne és nehéznek sem tűnt, nekiláttam.

Íme:

DSCN4558.JPG

Hozzávalók, nálunk 2 személyre:

  • 3 közepes burgonya
  • 1 fej szép vöröshagyma
  • 4 tojás
  • 10 dkg bacon
  • olaj
  • 3 dkg vaj
  • 2 ek cukor

Reszeljük le a megmosott és megpucolt burgonyákat, sózzuk be enyhén, a megpucolt hagymát pedig vágjuk apróra ( bátrak reszelhetik azt is nyugodtan, de dupla fejpáncélban ajánlom:) )

Öntsünk egy kis olajat a serpenyőbe hevítsük fel. Közben a krumplit nyomkodjuk ki, keverjük össze a hagymával és amikor az olaj elérte a megfelelő hőmérsékletet, szórjuk és lepényszerűen tapogassuk el benne a krumpli-hagyma keverékét. Sózzuk-borsozzuk meg a tetejét. Kb. 5-7 percig süssük közepes fokozaton, lángon. A lepény és a serpenyő oldalához igazíthatunk néhány helyre egy vékony kis szelet vajat. Amikor letelt az idő és a lepény mozog a serpenyőben, fogjunk egy lapos tányért, tegyük rá a serpenyő tetejére és egy határozott mozdulattal fordítsuk ki rá a lepényt, majd a sült felével fölfelé csúsztassuk vissza a serpenyőbe.

DSCN4554.JPG

Nagyjából itt is 5 perc szükséges a sütéshez. Szintén sózzuk-borsózzuk a tetejét, készítsük elő a tojásokat, és melegítsük elő a sütőt 170 fokra. Amikor a sütő kész, a lepényre óvatosan üssük rá a tojásokat, ízlés szerint sózzuk, majd toljuk be a sütőbe, maximum 3-4 percre. Ezt nekem is ki kellett tapasztalnom, hogy mikor lesz még kellemesen folyós a tükörtojás.

DSCN4555.JPG

Közben egy kisebb serpenyőben a 3dkg vajon karamellizálunk 2 ek cukrot. (Nem kevergetjük, rázogatjuk) Amikor a cukor már olvad tegyük rá a bacon szeleteket és oldalanként süssük kb. 2percig. Fenomenális ahogyan az édes máz rásül a baconra.

Ha készek a baconök, terítsük rá a tojásos lepény tetejére, tegyünk mellé zöldségeket ha netán úgy tetszik kenyeret és toljuk be!

DSCN4556.JPG

DSCN4559.JPG

Finom lesz nagyon!!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://konyhatars.blog.hu/api/trackback/id/tr786752157

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2014.10.09. 10:55:18

Mmm, én is hasonlót csináltam, csak krumpli alap helyett hagymakarikákat és csíkokra vágott laska gombát használtam alapnak.
Persze az elkészítés is kicsit más:
- serpenyőben, zsírján lepirítom a szalonnát
- ebben a zsírban lesütöm a hagymakarikákat
- majd a sütőben már aszalt laska csíkokat
Végül összekeverem a szalonnát, hagymát és laskát, majd erre ütöm a tojásokat, aztán be a sütőbe ;)

Donatus a Jerbiton 2014.10.09. 11:25:34

Hali!

Egy igazán férfikérdés:
Bármely serpenyő mehet a sütőbe? Mi lesz a fogantyújával?

Kiss Rezső 2014.10.09. 11:40:51

@Donatus a Jerbiton:
Szia!

Természetese nem.
Semmilyen műanyag fogantyús serpenyőt nem teszünk a sütőbe.
(Persze van egy hőálló, de nincs kifejezetten ráírva nem javaslom a próbálkozást.)
Én javaslom hogy egy kicsit változtass a dolgon:
Ha megvan a krumplis cucc tedd át valami pici kis tepsibe és az előzőbe csináld meg a bacont is. (Kicsit több idő de mosogatás centrikusabb)
Vagy alapból egy gázon is használható tepsibe csináld meg az alapot. (Én így csináltam)
Én megsütöttem nem volt rossz, bár én a mézes baconos cuccokat más környezetbe jobban kedvelem.

Orsi Fözte 2014.10.09. 12:14:04

@Én a blogger: Kedves Blogger, köszönöm hogy jeleztél főztömhöz. Te vagy az első megjegyzőm :))
Szuper ötlet a laskás verzió is. Legközelebb kipróbálom, de lenne is egy kérdésem: Megtartja a gomba és a hagymakarika alap a tojást? nem csúszik szét alatta?
Köszönöm, hogy olvasol :)
Szép napot Neked! :)

Orsi Fözte 2014.10.09. 12:20:28

@Donatus a Jerbiton:
Kedves Donatus!
Nekem egy Tefál serpenyőm van, erős, masszív fogantyúval, ami nem műanyag. De semmi különleges. Bár pont ilyen esetekre tervezek beszerezni egy olyan serpenyőt aminek le lehet csatolni a fogantyúját!
Köszönöm, hogy megnézted a receptet, remélem ha kipróbálod ízleni fog :)

Orsi Fözte 2014.10.09. 12:24:05

@Kiss Rezső:
Kedves Rezső!
Köszönöm, hogy reagáltál Donatus kérdésére...és köszönöm, hogy olvasol..Kezdő receptíróként, "bloggerként" nagy örömmel töltött el :)
Teljesen igazad van, hogy egy kis tepsiben kiegészítésével is meg lehet csinálni, nekem ez volt a szemem előtt, ezt láttam és így munkakímélőbb lett :)
sajnálom, hogy a bacon annyira nem jött be..nekem tetszett az édeskés, sós ízvilág!
Legyen szép napod! :)

Dr. Schwanzkopf Rudolf 2014.10.09. 13:29:09

Lángvágóval meg lehet sütni a tetejét? Hogy elkerüljük a műanyagnyelű serpenyő sütőbe tevését.

Orsi Fözte 2014.10.09. 13:31:45

@Dr. Schwanzkopf Rudolf:
ööö..hát..hogy is mondjam...csak óvatosan a lángvágóval!! :)

Fanyuvo 2014.10.09. 13:33:21

Jelenleg épp egy Rota vírussal küzdök hétfő óta, de ezt akkor is megcsinálom hétvégén, mert mennyeien néz ki és az íze is pazar lehet. Nekem sincs olyan serpenyőm, amit be lehet rakni a sütőbe, de majd valahogy megoldom.

Kiss Rezső 2014.10.09. 14:01:17

@Orsi Fözte:
Nem azt jelenti hogy ne lett volna finom, csak a mézes témára én mást szoktam meg.
Általában csirkemellett vagy májat szoktam egy fűszeres, enyhén mézes és jó mustáros keverékbe megforgatni. Utána szoktam ezt baconba tekerni. Az egész alá vastagon szelt hagymát (lila a legjobb) szoktam tenni. Jénaiba teszem és a végén szoktam mézet folyatni rá. Sok mézes húsos receptet próbáltam, de eddig messze ez volt a legjobb az én ízvilágomnak.

viviterrakert 2014.10.09. 14:10:23

Szia! Vajon úgy nem lenne kiváltható a sütő használata, ha a lepényre -a megforgatás után- rögtön rákerülnének a tojások? A második fél sülési ideje alatt nem sülne át a tojás vajon a tetején, szép lassan sütve?

Orsi Fözte 2014.10.09. 14:35:31

@viviterrakert: Szerintem kivitelezhető a Te megoldásod! Hiszen a lepény is kellően át fog forrósodni! Szép napot kívánok! :-)

Orsi Fözte 2014.10.09. 14:36:44

@Kiss Rezső: Most ebédeltem, de éhes lettem! :-)

élhetetlen 2014.10.09. 15:42:21

Most szemét leszek. „Gordon Ramsay barátom”, tényleg a barátod? Mert a barátság az kétoldalú dolog. A „medve sajt a barátom” elmegy, mert senki nem gondolja, hogy kölcsönös, de Gordon Ramsay nem medvesajt. (Lehetnél szerényebb egy kicsit, talán Gordon Ramsay, akit szeretek/tisztelek/imádok stb.). Ha tényleg a barátod, akkor bocs!

Orsi Fözte 2014.10.09. 16:12:07

@Orsi Fözte: Nem vagy szemét, de nem egyszer hangzik el a műsoraiban hogy "Barátom, barátaim akiknek főzök" így nem gondolom, hogy tiszteletlenséget követek ellene el! Főleg hogy az ételét készítem, illetve próbálom készíteni! Amúgy mivel elég sokat nézem a műsorait, olvasom a könyveit, követem a munkásságát, akár lehetnénk barátok is! Na de szerintem nem ezen múlik! :-) legyen szép napod!

élhetetlen 2014.10.09. 16:57:11

@Orsi Fözte:
Tényleg nem múlik ezen semmi, csak azt kéne észrevenni, hogy a „"Barátom, barátaim akiknek főzök", az nem te vagy és nem én, nekünk legfeljebb megmutatja, (jó pénzért), hogy hogyan főz, akár a vendégeinek, akár a barátainak, akár a családjának. Lehetnél a barátja, de nem vagy az. (bár tudom, sok embernek családtagja egy szappanopera szereplője is.) Csak ezt akartam mondani. Nem akarlak én bántani, csak megütötte a szememet ez az indokolatlanul bizalmas megnyilvánulás. Egyébként nagyon szeretem a műsorait én is.

élhetetlen 2014.10.09. 16:59:51

@Orsi Fözte: És köszi, hogy válaszoltál, nem egyszerűen törölted a hozzászólásomat.

Orsi Fözte 2014.10.09. 21:33:31

@élhetetlen: Semmi gond ebből :) nézzük inkább tovább békében Gordont :)

edominika 2014.10.10. 02:12:41

@Donatus a Jerbiton: Van olyan tefal serpenyő, ami használható sütőben, a nyelének semmi baja nem lesz. :)

bukott madonna két nagy didivel 2014.10.10. 09:29:12

Sziasztok!

Látszik nem néztek Stahl konyháját :DDD volt egy rész amiben dupla alufóliával betakarta a serpenyő nyelét és úgy tolta a sütőbe. én azóta így használom a serpenyőt, ha sütő kell. pl. frittata készítésére vagy bármire.

Ez egy jó recept. :)

élhetetlen 2014.10.10. 12:17:44

@viviterrakert: Próbálj ki egy egyszerűbb megoldást, kissé elrugaszkodva a recepttől. Süsd meg a rösztit, vedd ki a serpenyőből, süss négy tükörtojást a serpenyőben, csúsztasd rá a rösztire, és pakold rá, amit még kell. Nincs jelentősége, hogy a tojás hol sül meg, csak arról van szó, hogy mikor a tojás sárgája ráfolyik a ropogós cuccra, az nagyon jó. (tény, hogy egy picivel több zsiradék kerül a kajába, de ami a tükörtojás alá kerül, az nem mennyiség). Ajánlom továbbá kipróbálásra: olajban pirított kenyérszelet, rá a tükörtojás, só, bors. Nem éppen fogyis, de nagyon jó. A lényege ennek is, hogy a tojás sárgája lágy legyen.

Orsi Fözte 2014.10.10. 12:33:15

@Fanyuvo: Jaj, a Rota nem éppen a barátunk :( Kívánom, hogy minél előbb túl legyél rajta!!
Persze nekem is az jutott eszembe, hogy becsavarni a serpenyő nyelét duplán alufóliával és máris használható. :)

Orsi Fözte 2014.10.10. 12:34:48

Szuper ötleteket adtok...én örülök neki igazán!!! :) Köszönöm!

viviterrakert 2014.10.10. 12:46:23

@élhetetlen: Igen, így a legegyszerűbb és a legolcsóbb... De ha már tükörtojás/pirítós ötletek, akkor nekem a csúcs a kolumbiai reggeli (a népszerű Mario Vargas Llosa író könyvéből lopva), ami ugyancsak nem fogyózós, de hétvégékre tökéletes: Felezett sült banán+tükörtojás+pirítós.. Hmm..:-) nagyon jó az édes/sós párosítás..

élhetetlen 2014.10.10. 12:59:26

@viviterrakert: Ismerte az embereket is, az életet is. (Kedvenc könyvem a Száz év magány). Banán ritkán van itthon, de a túlélő készletemben szerepelnek felezett őszibarack és körte befőttek, amik szintén jók az édes-sós kombóhoz, akár ehhez, akár egy rántott vagy sült húshoz. (én nem eszem savanyúságot, tehát ezek kerülnek elő, mikor más csalamádét enne).

viviterrakert 2014.10.10. 13:16:10

@élhetetlen: Igen, a gyümi/husi kombók is jók, bár én egy ideje húsmentesen élek, szóval marad a gyümi..:-)
Az én kedvencem is García Markez és a Száz év magány, szerintem sokaknak... Hasonló stílusú az általam fentebb említett Vargas Llosa is, pl. A kecske ünnepe. Még film is van -azt hiszem- belőle..
süti beállítások módosítása