Amikor nem csak az íz számít.

Só, bors...és az a kis édes

Só, bors...és az a kis édes

Humusz, az ideális kencefice :)

2015. február 02. - Orsi Fözte

Amikor úgy ébredek fel reggelente, hogy már minden felvágott fajta a könyököm végénél tart, és kívánok valamit, de nem is tudom mi lenne az, na ez egy kiborító állapot :)

Ugye jött ez az inzulinrezisztencia, amikor is mindenről tudni kell hogy nekünk az jó e vagy sem?

Nos, nekem a csicseriborsó mindig mumus volt, aztán egyszer megkóstoltam a humuszt, ízlett de elfeledkeztem róla. Mígnem a diétás tanácsadáson elhangzott hogy fogyasztható, ugyanis pektintartalma miatt, nem rohanja meg a vércukorszintünket. Óvatosan emeli csak meg, de ugyanakkor koleszterinszintet is segít kordában tartani. Így védő funkciója van érrendszerünk megóvására is.

Én személy szerint simán rajongójává váltam. A humusz olcsó, több napra reggeli vagy vacsi lehet, könnyű elkészíteni és nem mellesleg szerintem bitang finom! Jó úton járok ahhoz, hogy Bálintom is egyik kedvencévé fogadja.

Hozzávalók: 3-5 féle ( csicseriborsó, fokhagyma, tahini, római kömény, citrom, )

Elkészítési idő: kb. 10 perc

dscn5118.JPG

Hozzávalók:

  • 1 doboz csicseriborsó konzerv ( lehet persze nem konzervet is venni, de megspórol vele az ember minden macerát, mint pl. egy éjszakás áztatás, főzés)
  • 2-3 ek tahini (szezámmag krém, ami beszerezhető bioboltokban, arab élelmiszerboltokban )
  • 3 gerezd fokhagyma
  • 1 citrom leve (de persze ízesítés és ízlés kérdése)
  •  késhegynyi őrölt római kömény
  • oliva olaj

Szükség van hozzá egy botmixerre vagy turmixgépre. Beletesszük a lecsöpögtetett borsót, a kifacsart citromlevet, tahinit, fűszereket. Alaposan összedolgozzuk a géppel, szinte bársonyosra keverjük. Egész biztosan szükség lesz hozzá, óvatosan adagolt vízre is. Én kb. fél-1 dl szoktam hozzá felhasználni. Öntök hozzá kb 2-3 ek oliva olajat is, de azt tálaláskor is a tetejére csorgatom.

Lehet rögtön fogyasztani, de ha áll egy kicsit, akár egy éjszakát is a hütőben, fantasztikus lesz az íze. Piritóssal, lilahagymával, nekem nagyon ott van :)

Jó étvágyat hozzá!

dscn5119.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://konyhatars.blog.hu/api/trackback/id/tr367133049

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása