Amikor nem csak az íz számít.

Só, bors...és az a kis édes

Só, bors...és az a kis édes

Pulykasült, könnyű körettel

2014. szeptember 22. - Orsi Fözte

Várakozás a fogyasztásig: 2.5-3 óra (sütő és tempó függő)

Hozzávalók: 8-10 féle ( pulykahús, fűszerek, hagyma, burgonya, alma, cukkini, liba vagy kacsazsír) 

Bálint nem olyan régen haza állított két gyönyörű pulyka dobverővel. Kicsit meg is ijedtem a méreteitől és mivel nem készítek rendszeresen pulykát, gyorsan landoltattam is a fagyasztóba.

Pár hete elhatároztuk, hogy elkezdjük kienni a fagyasztót, és hát elértünk a kis pulykacombokhoz is.

Elinduláskor csak abban voltam biztos, hogy egészben megsütve vagy max. csontozva fogom elkészíteni és hogy semmiképpen nem készítek hozzá (nálunk) szokásos köretet. Aztán szépen lassan összeállt a kép és nekifogtam.

 Hozzávalók:

  • egy cuki kis pulykacomb
  • 4-5 db közepes vöröshagyma
  • 4-5 db fokhagyma
  • 3-4 alma, amolyan sütésálló féle
  • 3-4 közepes krumpli
  • egy kis cukkini
  • kacsa vagy libazsír a sütőtál aljára
  • egy kis rozmaring ág
  • só, bors, borókabogyóból 2 db.

A combot alaposan megmostam, majd a megtisztított húsról a felesleges vizet leitattam. Egy éles késsel némi hezitálás után a csont mellett kétoldalt szétnyitottam a  husit, így egyenletesebben sült át és könnyebben. Sóval-borssal alaposan bedörzsöltem, majd miután a sütőtepsi alját kizsíroztam, a beleterített husit megtűzdeltem a foki gerezdekkel. /Jelzem, keressetek elég nagy tepsit, mert a köret és a hús is elég sok helyet igényel./ Mellé tettem a rozmaring ágakat és a borókabogyót, öntöttem alá egy pici vizet, lefóliáztam és 190 fokos sütőbe tettem kb. 90 percre.

Az első ellenőrzés során meglocsolgattam a husit a levével és mellé raktam a közben előkészített, megtisztított, grill fűszerrel átforgatott hagymadarabokat, aztán mehet vissza még kb 40-45 percre.

Közben a cukkinit is megmosom, fűszerbe forgatom, az almát tisztítom, magtalanítom, negyedelem és néhány krumplit is készítek steak formára darabolva. A következő ellenőrzéskor teszem alá ezeket is. Ha úgy ítéljük meg, hogy túl kevés vagy túl sok a víz alatta, tegyünk aszerint. Mindenesetre ha túl sok, akkor se öntsük ki, hanem merjük le és alaposan öntözzük meg a husit és a zöldségeket vele.

Nekem ekkor még a fólia alatt kellett 35 perc. A villa könnyen szaladjon a husiba. Ezután vettem le a fóliát, a husi tetejét lekentem egy kis mézzel, enyhén megcsorgattam a zöldségeket is. Kb 10 percet hagytam a grill alatt, de persze az a lényeg hogy kicsit pironkodjon a pipi.

Nyugodtan készítsetek mellé egy kis friss salátát.

Ezután fogjátok meg a családot illetve azt akinek készítettétek és ültessétek le az asztalhoz.

Tuti nem jut eszükbe felállni amíg lesz a tányérjukon :)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://konyhatars.blog.hu/api/trackback/id/tr116719031

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása